Personeel Beheer | Conflict binnen een team
16723
post-template-default,single,single-post,postid-16723,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

Conflict binnen een team

25 sep Conflict binnen een team

Binnen een bedrijf wordt op de administratie gewerkt met een team van vijf dames waarvan de laatste ongeveer een jaar geleden is aangenomen. Het botert niet goed tussen deze laatste en de andere vier, die al lang bij het bedrijf met elkaar samenwerken. De sfeer is niet prettig en er is sprake van wederzijds onbegrip.

De ondernemer wil dit opgelost hebben. De vier dames werken op een vaste manier en volgen alle richtlijnen nauwkeurig. Alle punten en komma’s kloppen precies. De vijfde dame is veel commerciëler en wil juist contact met de klant, weten wat er speelt en kansen en mogelijkheden. Dat is niet de bedoeling volgens de andere vier.

Er volgen gesprekken en uiteindelijk wordt besloten om een beëindigingsvoorstel te doen aan dame vijf door middel van een vaststellingsovereenkomst. Door een goede begeleiding gaat zij akkoord; werkgever en werknemer nemen op een goede wijze afscheid van elkaar.

Probleem opgelost? Ja en nee. Er is geen sprake meer van een conflict. Het is alleen jammer dat dame vijf eigenlijk veel meer van toegevoegde waarde was voor het bedrijf vanwege haar commerciële inzichten en dat ontbreekt nu.

Daarnaast is de bron van de hele situatie niet veranderd. Zodra er een nieuwe vijfde collega wordt aangenomen, loopt deze mogelijk tegen dezelfde instelling van de andere vier dames aan. Met andere woorden, de houding en instelling van deze dames zal ook besproken moeten worden om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.

Daar ligt nog wat werk. Gelukkig beseft de werkgever zich dat ook.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.